wtorek, 21 lipca 2015

Moje ulubione, śniadaniowe MUSLI DIY


Dziś przedstawię wam przepis na moje ulubione śniadanie, które zwykłam jadać prawie każdego dnia.



Nie jestem typowym polakiem gustującym w kanapkach, kiełbasie i kawie. Moja dieta składa się przede wszystkim z owoców i produktów mlecznych. Z samego ranka bardzo często mój organizm domaga się sacharydów (cukrów), a żeby nie jeść słodyczy, wymyśliłam kombinacje produktów, która tą potrzebę zaspokaja. Przy tym zastąpi sacharozę (tzw. cukier biały) zwiększający stężenie trójglicerydów we krwi, a co za tym idzie wystąpienie takich chorób jak np. próchnica zębów i miażdżyca, min. fruktozą oraz laktozą (cukry z owoców i mleka).

Do przyrządzenia takiego musli potrzebujemy (ilość poszczególnych składników odpowiednia dla mnie):
  • pół małego garnuszka chłodnego bądź letniego mleka 2,0%,
  • garść bakalii - moja ulubiona to "Mieszanka studencka klasyczna" Bakalland, składająca się z orzechów laskowych, nerkowca, ziemnych i rodzynek. Brak migdałów czy orzechów włoskich na które mam alergie.


  • łyżeczka prawdziwego ciemnego kakao - żadnych słodzonych Nestle itp.!
  • pół łyżki miodu - mój ulubiony to gryczany
  • kilka łyżek płatków owsianych
  • czasem dla urozmaicenia dodaję też banan pokrojony w plasterki.

Oczywiście wszystko zalewamy mlekiem i mieszamy. Radzę jeszcze przed zalaniem pomieszać całość gdyż może być potem problem z rozpuszczeniem kakaa.

Gotowe:)



Przejdźmy teraz do wartości odżywczych naszego śniadania:



Mleko i płatki owsiane zawierają wapń, potas, cynk, żelazo, witaminy C, E, wzmacniają i chronią włosy przed przedwczesnym siwieniem. Cynk zawarty również w bananach i orzechach odpowiada za grubość i szybkość wyrastających włosków. Oprócz tego orzechy posiadają mnóstwo innych cennych składników takich jak witamina E, potas, żelazo, fosfor, magnez, miedź oraz witaminy z grupy B. Są również źródłem tłuszczów nienasyconych, których niedobór może powodować suchość i łamliwość włosów
W kakao również znajdziemy większość z powyższych składników, dzięki nim nie narazimy się na nadmierne wypadanie.

Miód gryczany jako "mieszanina" glukozy i fruktozy zastępuje tradycyjną sacharozę znajdującą się w białym cukrze, nadaje owsiance słodki smak. Sacharydy te dodają nam energii na cały dzień. Rodzynki także dodają smaku zawierają dużo błonnika, bor i wapń.

Danie jest nie tylko dobre na śniadanie, czasem jadam je również na kolacje. Zastępuje mi słodzone, gotowe mieszanki ze sklepu. Zdarza się, że dogryzam sobie jeszcze gorzką czekoladę i ciasteczka owsiane:)

To jak, jecie ze mną? :)

Pozdrawiam


21 komentarzy:

  1. z pewnością się skuszę :) lubię musli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czasem robię sobie podobne śniadanie, a na ogół jem po prostu banana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam wkrajać banana do owsianki lub musli!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie lubię musli, bo zazwyczaj daje się płatki owsiane na surowo, a ja ich nie mogę pogryźć i mi rosną w buzi.
    Ale owsianka na ciepło jak najbardziej na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę musiała zacząć dodawać kakao do swojej owsianki, ja zazwyczaj jem monotonne bez dodatków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety źlę trawię zwykłe mleko i muszę szukać zamienników, najłatwiej znaleźć pod ręką mleko sojowe, ostatecznie do owsianki zbyt wiele go nie potrzeba :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie bakalie, lubie owsianke ;) Jak dla mnie bardzo fajne sniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też nie lubię kiełbas itd :D twoja owsianka wygląda pysznie ja zazwyczaj do swojej dodaje banana , jabłko i maliny :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda takie jedzonko ;) na pewno tak samo smakuje ;) Także przyrządzam sobie podobne posiłki ;) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie to również najlepsze śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi smaka narobilaś :p ale bez rodzynek sobie jutro zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pomyslowe zapodanie organizmowi cukrow :) Mega apetycznie sie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, na pewno wypróbuję ;))

    http://roksomania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ja na sniadanie najczesciej piję/jem koktajle owocowe które są mega gęste i sycące :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że trafiłeś na mojego bloga. Dziękuję za każdy cenny komentarz przez ciebie pozostawiony;)
Bądź szanującym się człowiekiem i nie SPAMUJ.
SPAM to komentarz obraźliwy (taki zostanie usunięty) lub z adresem twojego bloga.